15 sierpnia 2016

"Dziedzictwo mroku"

Tytuł: "Dziedzictwo mroku"
Autor: Bree Despain










Grace Divine, córka miejscowego pastora, zawsze wiedziała, że tej nocy, kiedy znikł Daniel Kalbi, wydarzyło się coś strasznego. Tamtej nocy przed domem znalazła swojego brata Jude’a nieprzytomnego i skąpanego we krwi. To, co się wówczas stało, miało pozostać straszliwą tajemnicą.
Wspomnienia, które jej rodzina starała się pogrzebać, powracają, kiedy Daniel zjawia się trzy lata później i zapisuje się do tej samej szkoły, do której chodzą Grace i Jude. Mimo że Grace obiecała bratu, że będzie się trzymać z dala od dawnego przyjaciela, jest zafascynowana jego niezwykłymi zdolnościami artystycznymi i dziwnym, głodnym błyskiem w oczach, a także uczy się spoglądać na świat z nowej perspektywy.
Im bardziej Grace zbliża się do Daniela, tym większe grozi jej niebezpieczeństwo, ponieważ gniew Jude‘a prowadzi go do sojuszu ze starożytnym złem, które Daniel wyzwolił owej straszliwej nocy. Grace musi poznać prawdę o mrocznym sekrecie chłopaka… oraz odkryć lekarstwo, aby ocalić tych, których kocha. Może to jednak wymagać od niej ostatecznej ofiary – z własnej duszy. 


 Miałam pojęcie o istnieniu tej serii dużo wcześniej, lecz dopiero w ostatnim czasie pierwszy i drugi tom dostały się w moje ręce. Generalnie, nie wiedziałam czego się mam spodziewać. Lecz kiedy zaczęłam czytać, to nawet nie zauważyłam, że jestem już w połowie!

 Nie podejrzewałam, że książka porusza aż tyle wątków. Co prawda, już po opisie możemy wyczuć jakiś wątek miłosny, odkrywanie tajemnic i takie tam. Rodzina pastora to taka, w której dużo się dzieje, ale wszystko zamiatane jest pod dywan. Sądzę, że to właśnie nadaje książce całego uroku- nie wiemy o wszystkim od razu, tylko odkrywamy sekrety razem z główną bohaterką. Podoba mnie się też, że są takie powroty do przeszłości, wspomnienia. Dzięki temu możemy wyobrazić sobie całą historię w głowie i po swojemu prowadzić "śledztwo".

 Myślę, że relacje Grace z pozostałymi bohaterami są dosyć oczywiste. Z łatwością można zrozumieć, co nią kieruje podczas wyboru takiego, a nie innego wyjścia z sytuacji. Dobre jest to, że między bohaterami jest widoczna jakaś głębsza więź, a nie są to takie "płaskie" postacie, które żyją obok siebie.  

 Myślę, że to jedna z tych książek, które pozostają na dłużej w pamięci ;) Jeśli więc szukasz czegoś takiego, to polecam :)